Reglament
- INICI
- Reglament
Reglament de la Cursa
1. Data i lloc de celebració
La 4a edició de la Cursa Mossos d’Esquadra Badalona – La Lucha de Abril se celebrarà el diumenge 13 d’abril de 2025 a Badalona.
El punt de sortida i arribada estarà situat a l’Avinguda d’Alfons XIII, davant del Palau Municipal d’Esports.
2. Beneficis destinats a la investigació
Els beneficis íntegres de la cursa es destinaran al projecte de recerca de teràpia gènica liderat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Aquest projecte busca desenvolupar un tractament per a l’SPG52, una malaltia neurodegenerativa ultra minoritària que afecta, entre altres, a l’Abril Merino, una de les tres persones diagnosticades amb SPG52 a Espanya.
3. Participació oberta
La cursa està oberta a totes les persones que facin la inscripció prèvia en alguna de les modalitats disponibles.
No es permet participar sense el dorsal oficial.
4. Circuits i distàncies
S’oferiran quatre modalitats: 5K, 10K, Caminada (5K) i Infantils.
Els circuits estaran senyalitzats i es marcaran tots els quilòmetres. Els participants hauran de seguir el recorregut indicat.
Els detalls dels circuits es podran consultar a l’apartat “Recorregut” de la web.
5. Canvis en el recorregut
L’organització es reserva el dret de modificar els circuits en cas de força major.
El recorregut pot estar subjecte a ajustos derivats de remodelacions a la via pública, que podrien implicar canvis menors d’última hora el dia de la prova, sense que això afecti en cap cas la distància oficial.
6. Sortides esglaonades
Els participants s’agrupen per calaixos segons la seva velocitat acreditada a XipGroc. Qui no disposi d’una marca acreditada serà assignat a l’últim calaix.
7. Avituallament
Hi haurà punts d’avituallament líquid i sòlid a l’arribada de tots els circuits, i un punt intermig al recorregut de 10K.
8. Vehicles autoritzats
Només els vehicles acreditats per l’organització podran accedir al circuit.
9. Tancament de la cursa
10. Xips de cronometratge
Els participants de les categories Caminada i Infantils no utilitzaran xip. Per a les altres modalitats, l’ús del xip és obligatori. Els que no en disposin poden llogar un xip d’un sol ús, vinculat al dorsal.
11. Recollida del dorsal, bossa i samarreta
Els dies 11 i 12 d’abril es podrà recollir el dorsal, la bossa del corredor i, si s’ha triat, la samarreta oficial i/o el pegat policial, al Centre Comercial Màgic Badalona, amb tres hores d’aparcament gratuït.
No recollir el dorsal, la bossa del corredor, la samarreia i/o el pegat solidari dins dels terminis establerts implicarà la renúncia a aquests.
Tota la informació sobre la samarreta com les talles, disseny, etc. Es podrà consultar a l’apartat “Samarreta” de la pàgina web oficial.
12. Inscripcions i preus
Les inscripcions tindran els següents costos:
- Amb xip propi: 11€
- Amb lloguer de xip: 13€
- Categoria infantil: 7€
- Dorsal solidari: 11€
- Samarreta opcional: +8€
- Pegat policial solidari: +4€
13. Classificacions i premis
Les classificacions es publicaran el mateix dia a la web oficial de XipGroc.
Els premis seran entregats a la plaça central a les 11:30h (Aprox), i els participants infantils rebran una medalla commemorativa.
14. Condicions generals
Els participants accepten les condicions i reglament en formalitzar la inscripció.
L’organització no retornarà l’import de les inscripcions.
Les imatges dels participants podran ser utilitzades per a materials promocionals de l’esdeveniment.
Els inscrits estaran coberts per una assegurança mèdica puntual inclosa en el preu de la inscripció.
15. Validació i recollida d'inscripcions
Perquè una inscripció sigui vàlida, cal que el pagament estigui completat i que el comprovant d’inscripció hagi estat rebut.
La recollida del dorsal requereix presentar el DNI del titular o el comprovant d’inscripció. Sense aquests documents, no es podrà lliurar ni el dorsal ni el xip.
Si el titular no pot recollir-lo personalment, una tercera persona podrà fer-ho presentant una còpia del DNI del participant i el comprovant d’inscripció.
16. Finalització de les inscripcions
El termini d’inscripció es tancarà quan s’arribi al límit de 5.000 participants o quan l’organització ho consideri oportú.
En cas de canvis en la situació sanitària, es podrà reduir el nombre màxim de participants o clausurar les inscripcions.
Durant l’entrega de dorsals i bosses del corredor, es podran adquirir dorsals addicionals segons les condicions publicades per l’organització. El nombre de dorsals disponibles es comunicarà a través de les xarxes socials de la cursa.
17. Dorsals i xips
El dorsal ha d’estar sempre visible i sense cap manipulació durant la prova.
És obligatori portar dorsal i xip per participar, excepte en la caminada i les curses infantils, que no requereixen xip.
Els corredors sense dorsal no podran accedir a la meta.
18. Premis i categories
Els premis i categories seran detallats a la pàgina web oficial i es lliuraran a les 11:30 h (aproximadament) a la zona de sortida de la cursa.
Per optar a la categoria local, cal indicar en la inscripció si el participant és nascut o resident a Badalona.
Els participants de les curses infantils rebran una medalla commemorativa de l’edició actual.
19. Classificacions oficials
Les classificacions es publicaran el mateix dia de la cursa a la pàgina web de XipGroc (www.xipgroc.cat).
20. Desqualificacions
Un participant podrà ser desqualificat si:
- Presenta un estat físic inadequat.
- No completa el recorregut.
- Porta el dorsal en un lloc no visible o manipulat.
- Mostra un comportament antiesportiu.
- No segueix les normes establertes o ignora les indicacions del personal o autoritats.
21. Publicació de participants
22. Drets d’imatge
Els inscrits cedeixen els drets d’ús de les seves imatges, tant fixes com en moviment, a l’organització i patrocinadors per a fins promocionals, sense compensació econòmica.
23. Responsabilitat sobre danys
L’organització no es fa responsable dels danys ocasionats durant l’esdeveniment per participants o tercers.
24. Assegurança mèdica
Els inscrits comptaran amb una assegurança mèdica puntual inclosa en el preu d’inscripció.
25. Reclamacions
Qualsevol reclamació sobre classificacions s’ha de presentar per escrit dins dels 30 minuts posteriors a la publicació dels resultats. La decisió serà definitiva.
26. Acceptació del reglament
La inscripció implica l’acceptació total de les normes descrites. Tot allò no regulat serà resolt per l’organització.
L’organització es reserva el dret de modificar aquest reglament si ho considera necessari, informant-ne prèviament al web i en la documentació destinada al corredor amb l’antelació i la difusió adequades.
27. Anul·lacions inscripcions
28. Sortejos a xarxes socials (@cursamossos i/o @laluchadeabril)
- Per participar, cal seguir les instruccions indicades a cada publicació.
- Els participants han de ser majors d’edat i residents a Espanya.
- Els premis s’hauran de recollir durant l’entrega de dorsals (11 i 12 d’abril al CC Màgic Badalona).
- Cada persona només podrà guanyar un premi per sorteig.
- Els premis no són transferibles ni es poden bescanviar per diners.
- Els guanyadors autoritzen l’organització a publicar el seu nom i, si ho permeten, una fotografia.
- L’organització decidirà l’aplicació usada per realitzar el sorteig i podrà modificar-ne les dates si calgués.
29. Protecció de dades
30. Modificacions
31. Organització
32. Consideracions finals
Qualsevol aspecte no previst en el reglament serà resolt per l’organització.